Müsli

Det här var första gången jag gjorde müsli.
Fruktansvärt gott!
Enkelt var det oxå och säkert billigare än att köpa.;-)
Jag hittade receptet hos Glutenfria köket men har ändrat pyttelite i receptet.

Till ca 1 liter müsli:

4 dl havre (ren)
1½ dl riven kokos
½ dl pumpafrön
½ dl solrosfrön
½ dl sesamfröm
½ dl boveteflingor
¼ dl linfrön
½ dl hackade hasselnötter
½ dl hackad mandel
¾ dl rörsocker
1-2 tsk kanel
2 msk rapsolja
1 dl vatten

Blanda alla ingredienser i en skål och häll ut på en bakplåtspapperklädd plåt.
Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i ca 30 minuter, (Jag hade plåten inne en liten stund till) rör om då och då under tiden du har plåten i ugnen.
Låt svalna på plåten och häll sedan upp i en burk.


Kommentarer
Postat av: Amanda - HATTFIGHT.BLOGG.SE

Hejsan :)

Nu när vi kommit in i november kanke vi bör tänka på att köpa julklappar.

Vart köper du dina julklappar?

Samlar svaren under detta inlägg: http://hattfight.blogg.se/2012/november/vart-handlar-ni-julklappar.html#comment

2012-11-01 @ 12:26:35
URL: http://hattfight.blogg.se
Postat av: Emelie

Gott det såg ut!
jag och min bästavän Wendela skaffade precis den här bloggen och det vore kul om du kunde kolla in och kanska slänga in en kommentar! Kram! :)

2012-11-01 @ 17:54:08
URL: http://nattstad.se/goodasitgets
Postat av: Hella

Kul att se att du kan baka så mycket gott utan gluten. Så havre och bovete är utan gluten? Hur är havregryn?

2013-02-14 @ 10:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0