Bananpaj (glutenfri)

Både jag och sambon hade visst laddat med bananer.;-)
Vi hade hela 19st när jag räknade.
Så igår kväll gjorde jag en paj så att det blev några mindre på fruktfatet.:-)
Om ni aldrig gjort bananpaj så tycker jag att ni borde prova!
Jätte enkelt och ni skulle bara känna doften som blir när den gräddas!!



3-4 bananer
kanel
2 dl socker
4 dl glutenfri mjölmix/vetemjöl
Smör eller margarin


Gör så här:
Smörj en ugnsäker form, skiva i bananerna och strö över kanel. Blanda mjöl och socker väl. Täck bananerna med blandningen. Hyvla margarin eller smör med osthyvel och täck över blandningen väl.
Grädda i 225-250° tills pajen fått fin färg.

(Pajen blev väldigt knaprig nu när jag gjorde den glutenfri.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0