Rårakor på mitt sätt

Tänkte jag skulle göra en grönsakspaj till lunch då sambons syster som är vegetarian var här.
Dumt nog hade jag nyss sprutat in sånt där hemskt rengöringsmedel i ugnen. Jag har aldrig haft det i den ugnen förr men tänkte att det kanske skulle gå lättar att få rent än med såpa.
Fy vad det stank!
Så ugnen ville jag inte använda.
Kom istället på att vi kunde äta rårakor. Började kolla recept men hittade inget som kändes riktigt bra.
Så jag blandade ihop på eget bevåg.
Tyvärr hade vi inget bra att servera till... Så vi tog en creme fraiche klick bara. Jag blandade min med vitlök.;-)
De smakade bra men det hade varit godare med knaperstekt bacon till.



Du behöver:

4 normalstora potatisar
1 stor gul lök
1 morot
3 ägg
salt och svartpeppar

Skala och riv potatisen och moroten grovt.
Hacka eller riv löken.
Krydda med salt och grovmalen svartpeppar och knäck i äggen.
Rör om och klicka ut i varm stekpanna med fett i bottnen.
Stek på medelvärme och vänd efetr någon minut, ta ur dem ur pannan när rotsakerna mjuknat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0