Köttfärsbiffar med fetaost

Förra söndagen tog jag fram 1 kilo köttfärs från kylen, tänkte att då MÅSTE jag göra något av den!
Jag är så dålig på att förbereda veckans mat så jag kände mig ohyggligt duktig!
En del av biffarna ligger nu i frysen oxå. Vuxenpoäng.;-)
Fast dem har jag ju iofs slutat att samla på... Hehe



1 kg nötfärs
1 riven gul lök
2,5 dl mjölk
8 msk ströbröd (glutenfritt)
2 msk potatismjöl
2 ägg
fetaost efter tycke
salt och peppar
 
Blanda ströbröd och mjölk, låt svälla någon minut. Blanda i resten av ingredienserna.
Forma till biffar och lägg i en långpanna.
Tillaga i ugn 200 grader i ca 15 till 20 minuter.
Servera med potatis eller pasta och en creme fraichesås.
 
Hoppas det smakar!

Kommentarer
Postat av: Maria

Mums!! De här tyckte hela famlijen om!! :-)

2012-05-06 @ 18:22:02
URL: http://systrarafsocker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0