Omelett

Efter att jag började äta glutenfritt har det blivit en och annan omelett.;-)
Enkelt snabbt och glutenfritt!
Dessutom är det gott, billigt och man blir mätt.
Egentligen vet nog det flesta hur man gör en omelett men det tål att påminnas om!



Till 2 Portioner behöver du:

4 ägg
4 msk grädde
salt och peppar
Smör till stekning

Vispa ihop ingredienserna lätt med en gaffel, så att allt blandas.
Fräs smöret i en stekpanna. Häll i omelettsmeten som genast börjar stelna.
Stick i den på några ställen så att lös smet kan rinna ner och stelna.
Omeletten är färdig när den stadgat sig och är lite lätt krämig på ytan. (Jag vill ha rejält gräddat så jag brukar vända den snabbt innan jag lägger den på en tallrik).
Lägg på valfritt pålägg och vik över den ena sidan så att det bildas en halvmåne.

Jag är väldigt förjust i svamp. Brukar fräsa dem i lite smör och kryddor. I omeletten på bilden hade jag kryddat med salt, pepparmix och vitlökskrydda. 


Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Åååh, kantareller <3 Jag håller med, omelett är värt att påminnas om, det är ju både praktiskt och gott!

2011-10-13 @ 12:37:54
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0