Kycklingsoppa

Varken jag eller min sambo är särskilt förtjust i soppa.. Men det är våran dotter!
När jag hittade ett recept inne hos Glutenfria Muminmamman som verkade rätt matig så tänkte jag att det var värt ett försök.
Jag har inte riktigt följt hennes recept men nästan.



3 Kycklingfiléer som stekts i ugnen. (Jag kryddadde med Alpnaerings kycklingkrydda och grillkrydda)

1 gul lök
1 röd chili
2 vitlöksklyftor
5-7dl vatten
1 tsk buljong från Alpnaering eller 1 buljongtärning
5 potatisar
3 morötter
1 burk kokosmjölk
250g fryst majs
svartpeppar
salt

1.Skala potatisen och morötterna och skär dem i lagom stora bitar.
2.Skala löken och hacka den i små bitar. Skölj chilin, dela den på längden, skrapa ut fröna och hacka den i små bitar.
3.Fräs löken och chilin i olja i en kastrull. Pressa ned vitlöken och rör om.
4.Häll över vattnet då löken blivit genomskinlig och tillsätt buljongen. Lägg i morots och potatisbitarna.
5.Krydda med peppar och salt.
6.Låt koka en stund och häll sedan i kokosmjölken.
7.Dela kycklingköttet i mindre bitar. Tillsätt majs och kyckling i soppan då potatisen och morötterna nästan är klara.


Kommentarer
Postat av: writing service

Soop! I would try it!

Postat av: helen

Var den god då? =)



Jag gör typ aldrig soppor. Brukade göra potatis- och purjolökssoppa, tom ka gai eller vegetarisk minestrone med förra sambon, men ingen nu. Tycker inte man blir mätt, och så måste man ju ha bröd till. Krångligt.

2011-11-11 @ 11:27:57
URL: http://heloosblogg.wordpress.com
Postat av: Yramamman

Ja den var god! Att jag glömde skriva det?

Väldigt matig och vi blev mätta fast att vi inte åt bröd till!

2011-11-11 @ 17:19:18
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0