Enkel sommartårta

Nelly har tjatat om att få göra en jordgubbstårta länge och nu var det dags!
Kusinerna hade kommit hem från semestern så vi "firade" det.;-)
Så min syrra med barn var det som fick äta bärtårta.



Jag använde mig av Monnies tårtbotten som jag hade i frysen sen förr.

Delade kakan i tre delar och hade på marsankräm gjort på 3dl mjölk i första lagret.
Andra lagret hade jag hackade egenodlade jordgubbar och lite grädde på. Rörde ihop så att det "höll ihop".
Sen smetade ag på grädde med bästa redskapet "lilleman"!
Och på tårtan fick det bli våra nyplockade bär för dagen.
Vi hittade massor av smultron i skogen!

Albin som inte tål att äta ägg fick bär och grädde.



Nu kanske ni inte blir så imponerad men själv var jag väldigt nöjd över lördagens skörd!


Kommentarer
Postat av: Elin

hittade din blogg då jag kikade på kommentarerna på bloggtips i kryddburkens blogg. din kommer jag lägga upp i min matbloggs fevorit lista. hittade mkt inspiration här!

2011-07-21 @ 18:47:23
URL: http://thime.blogg.se/
Postat av: Juicydoll ♥

men MUMS

2011-08-12 @ 15:18:58
URL: http://juicydoll.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0