Grillat borta

Tiggde lunch hos syrran idag och det skulle bjudas på ugnsfalu och mos.
Helt ok för min del!
När jag kommer det säger hon att det blivit ändrade planer.. Men till det bättre!
Vi åt potatisgratäng, fläskytterfilé och sallad till lunch ute i det underbara vädret.:-)

Kvällsmaten åt vi hos min sambos lillasyster.
Vi hade med oss kött själva men blev bjuden på resten!
Jag hade marinerat entrecôte och nötytterfilé. Marinaden var lite klen men tillbehören var goda!
Potatis och rotfruktsstavar i ugn, en fin sallad, Lohmander´s bea och pain riche.
Till efterrätt åt vi kladdkaka med muscovado som jag gjort. Den smakade riktigt bra med lättvispad grädde till!

Kommentarer
Postat av: karin - trattoria

underbart att grilltiderna är igång!

2011-04-25 @ 19:42:48
URL: http://trattoria.blogg.se/
Postat av: Coquina

Gott med grillat =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar smycken =)

2011-04-25 @ 21:07:28
URL: http://coquina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0