Risgrynsgröt/tomtegröt



Ikväll har jag kokat gröt som ska ätas till frukost imorgon!
När jag gör risgrynsgröt så använder jag mig nästan alltid utav Tupperwares servofix.
Jag blir galen när jag kokar i kastrull för det blir nästan alltid bränt i botten.

Säkert fler än jag som tycker att det är tråkigt att få ren brända kastruler så jag bjuder er på "mitt" recept!


6 Portioner

2,5 dl grötris
5 dl vatten
7dl mjölk ca
1 bit kanel
¾ tsk salt
En klick smör
Eventuellt en gnutta socker

Gör så här:

Koka upp ris och vatten. Låt koka under lock på svag värme i ca 10 minuter.
Tillsätt resten av ingredienserna och låt det koka upp. Koka 1-2 minuter.
Häll över i servofixen och lägg en handduk på locket eller ställ ner servofixen i varmt vatten.
Låt vila så i ca 1 timme.

Sen så är gröten färdig och smakar INTE bränt!:-)

Kommentarer
Postat av: Moa - Leos mamma

Veckans blogg är nu uppe, kika in och se om vann eller anmäl dig igen! =)

2010-11-29 @ 20:23:45
URL: http://www.lillagroda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0