Kokosrutor med punsch (Naturligt glutenfria)

Har tyvärr ingen bild fast att jag bakat dessa godbitar 2 gånger!
De ser inte så värst tilltalande ut men smakar gudomligt.
Jag hade med och bjöd på jobbet, visst var det nån som rynkade på näsan över att det var glutenfritt såklart.. Men  se då är det bara att stå över!;-)
Det var iaf flera som sa att det var gott och till och med bad om recept!:-)
 



Tror att jag fick ut 30 bitar men då är de rätt små.
I receptet står det att det ska bli 16 bitar men då tycker jag att det blir för mastigt.
 
3 ägg
2 dl socker
3 dl kokosflingor
¾ dl potatismjöl
1,5 tsk bakpulver
 
Krämen:
100 g rumsvarmt smör
1,5 dl florsocker
1,5 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 äggula
¼ dl punschessens (Jag har sån man köper på vanlig mataffär)
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 250 grader.
Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ihop kokosflingor, potatismjöl och bakpulver, vänd sedan ner det i smeten.
Bred ut smeten på ett bakplåtspapper i en långpanna, ca 30x40 cm.
Grädda  i nedre delen av ugen på 250 grader tills kakan har fått fin färg. (ca 5 min)
Stjälp upp kakan på ett sockrat bakplåtspapper och dra försiktigt av pappret som den gräddats på.
Låt kakan svalna helt.
 
Rör ihop det rumsvarma smöret, florsocker, kakao, vaniljsocker, äggula och punsch till en smidig kräm.
Bred krämen på kakan och dela den i 2 halvor.
Lägg dem på varandra med krämen upp på båda halvorna.
Strö över kokos och skär kakan i lagom stora bitar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Mums!! De här blev jättegoda! Tack för receptet :)

Svar: Varsågod! Kul att du gillade dem och vågade prova trots att jag inte ens hade någon bild.;-)
Linda

2012-12-05 @ 19:57:10
URL: http://systrarafsocker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0