Supergott fröknäcke

Hörde av en kompis att hon gjort ett gott fröknäcke och att hon trodde att jag skulle kunna äta det.
Senare samma dag hittade jag ett refept på det hon pratat om!

Kände att jag måste ju prova så efter att ha köpt hem lite grejer så är det nu gjort.
Verkligen jättegott!
Men nästa gång ska jag följa receptet lite bättre... Kan ju tydligen vara bra ibland.;-)

Det här kommer jag iaf att med säkerhet göra fler gånger. Bra sätt att få i sig nyttigheter på och bara att röra ihop och grädda!
Inget kladd och det går snabbt!



Blanda ihop:

2,5 dl maizenamjöl
0,5 dl linfrön
0,5 dl pumpakärnor
0,5 dl solroskärnor
0,5 dl sesamfrön
0,5 dl olivolja
2,5 dl hett vatten

Rör ihop allt snabbt och bred ut smeten på en bakplåtspappersklädd plåt.
Täck hela papperet.
Strö över flingsalt. (ca 1 msk)
Grädda längst ner i ugnen i ca 150-175 grader i en timme.
Låt svalna och bryt i bitar.

Jättegott med bregott och Herrgårdsost!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0