Kärleksmums/chokladrutor/snoddas/moccarutor....

Många namn och variationer finns det på dessa godbitar!
Tänkte jag ska bjuda mina arbetskamrater på fredagsfika som det så fint kallas imorgon.
Lite nervös över vad de ska tycka om att det är glutenfritt.. Men passar det inte så får man va utan!;-)

Det här receptet är tagit hos Annicake hon har en mycket trevlig och bra blogg!
Har ändrat lite i texten bara..



225 gr margarin
3 ägg
4,5 dl socker
3 tsk vaniljsocker
1,5 msk kakao
3 tsk bakpulver
6,75 dl glutenfri mjölmix (alt samma mängd vanligt mjöl)
2,25 dl mjölk

Smält margarinet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker.
Blanda de torra ingredienserna och vänd ner växelvis med margarin o mjölk i äggsmeten.
Häll smeten i en bakplåtspappersklädd långpanna och grädda i 175º i nedre delen minst 20 min.
Låt kakan svalna.

Glasyr
110 gr margarin
2-3 msk kallt kaffe
1½ msk kakao
3 tsk vaniljsocker
4,75 dl florsocker

Garnering
kokos eller strössel.
Jag använde polkaströssel.

Smält smöret, tillsätt de övriga ingredienserna och låt sjuda några minuter.
Bred glasyren på kakan och strö över kokos eller strössel.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror inte de kommer märka nån skillnad!

2012-01-20 @ 01:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0