Tacokorv i ugn (Ugnsfalu)



Gjorde nån variant av den här korven förut men kommer inte ihåg precis hur jag gjorde då. Vet bara att det var efter lite "rester".
Den här gången ska jag iaf skriva hur jag gjorde så att jag vet till nästa gång!;-)
Falukorv tycker jag förövrigt att är bra att ha hemma, finns mycket gott att variera sig med.

1 ring scans falukorv
ca 10 cm purjolök
2 plommontomater
1 burk Santa Maria tacosås mild
Majs efter smak
Ostskivor
Herbamare örtsalt

Sätt ugnen på 225 grader.
Smörj en ugnsfast forv med culinesse.
Strimla purjon och hacka tomaterna.
Skär jack i korven. Som att den skulle skivas men skär inte hela vägen ner.
Lägg korven i formen.
Tryck ner prujo, tomat och tacosås lite huller om buller i korven. Strö över majs och örtsalt. Lägg tacosåsen, majsen och tomathacket som blir kvar runt korven.
Skiva ost och täck korven med dem.
Gratinera i ugnen till osten blivit lite knaprig och korven verkar "tillagad".

Servera med hemgjort potatismos!





Min och syrrans 2 minsta barn åt som bara den av den här maten!:-)

 


Kommentarer
Postat av: Jennie Östman

Riktigt gott var det! Fina bilder!

2011-05-14 @ 21:55:16
URL: http://koksotaskar.blogspot.com
Postat av: Linda

Tackar, tackar!

2011-05-15 @ 08:26:24
URL: http://yramammansrecept.blogg.se/
Postat av: malin

mmmmmmmmm!

2011-05-16 @ 20:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0