Havretosca i långpanna

Dessa borde ni alla provbaka.
Väldigt enkla och otroligt goda! Tosca brukar alltid vara gott men det här. Ja det blir alldeles krispigt/knäckigt och gott!



Kakan:

150 g smör
4 ägg
3 dl strösocker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl mjölk

Glasyr:

150 g smör
2 dl strösocker
6 msk sirap
3 dl havregryn

Gör så här:

Smält smöret och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt mjöl, bakpulver, smör och mjölk.
Häll smeten i en bakplåtspappersklädd långpanna.
Grädda mitt i ugnen i 175 grader, 20-25 min. (Snarare 15-20 i min ugn)
Blanda samman alla ingredienserna till glasyren i en kastrull och värm under omrörning.
Bred glasyren över den knappt färdigbakta kakan och grädda i ytterligare 10 minuter lite högre upp i ugnen. (Här behövdes det nån minutet extra för mig)


Kommentarer
Postat av: Katarina Bernstrom

Den var urgod, gjorde den på onsdag kväll och har redan delat ut receptet till 13(!) st som tyckte detsamma efter att ha fått smaka på den i går när vi var till Forsmark på studiebesök.

2011-05-20 @ 09:24:15
URL: http://huskysens.blogspot.com
Postat av: Linda

Skoj att du och så många andra gillade kakan! Men du får gärna dela ut bloggadressen istället för receptet!;-)

2011-05-20 @ 21:13:02
URL: http://yramammansrecept.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Marketta

Jag gjorde dessa i fredags till våra tävlingar i helgen. De vart kanongott, och väldigt saftiga.



Hittade nåt annat gott på din sida som jag skall prova nån gång senare.



Jag länkar den här sidan i min blogg så att jag kommer att hitta den i framtiden :) .

2012-02-05 @ 18:25:58
URL: http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0