Grill

Jag var redan i morse sugen på att grilla idag. Tog fram kött ur frysen men stoppade tillbaka det..

Till lunch blev det tortillas ute i solen! Nelly åt en hel! Igår åt hon typ ingen mat alls..
Hade även Tomas mamma här på besök så hon fick äta med oss.

När det började bli dags för kvällsmat kunde jag inte hålla mig längre. Det fick bli en cykeltur till affären där vi handlade lite till grillning.;-)
Eftersom att vi redan var sena med maten så köpte jag färdigmarinerat kött.
Det blev Ica´s grillraket, det var bra pris på den. Jag tyckte faktiskt att det var riktigt gott oxå!
Vi grillade även majskolv och så gjorde jag jättegoda klyftpotatisar.
Köpte Rydbergs grill bearnaise, bra smak men lite för stark nästan. Tur vi hade vitlöks creme fraiche kvar från lunchen.

Skulle ta en bild men hade inte telefonen med ute när vi åt så jag prioriterade att äta halvljummen mat istället för att hämta den.;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0