Sockerkaka

Min dotter Nelly gillar att baka och helst ska det vara rosa bakverk!
Den här gången fick hon som hon ville. Jag fick baka mina höstlimpor som jag längtat efter så då fick även Nelly sin vilja igenom.;-)



Det här behöver du:

2 ägg
2 dl socker
50 g smör eller margarin
1 dl mjölk
2¾ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 175º. Smörj och bröa en form (ca 1½l).
Vispa ägg och socker pösigt.
Smält matfettet och tillsätt mjölken. Rör ner i äggsmeten.
Blanda mjöl och bakpulver och rör försiktigt ner det i smeten tillsammans med vaniljsockret.
Häll smeten i formen. Grädda i nedre delen av ugnen, 35-40 minuter.
Låt kakan stå kvar i formen några minuter innan den stjälps upp.

Nelly och jag tillsatte rosa pastafärg i smeten.
Sen gjorde vi en glasyr av florsocker utrört i lite vatten och hade i lila pastafärg.
Överst fick det bli dekorationshjärtan!

Behöver jag säga att Nelly var både stolt och nöjd!?;-)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Underbara, söta lilla Nellan! Hon är såå duktig!

2011-04-02 @ 22:29:41
URL: http://jenniebenni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0