Karins färsgratäng

Idag har jag provat min vän Karins recept!
Det blev riktigt mycket mat kan jag säga. Vi var 4 vuxna och 5 barn som åt och det var drygt hälften kvar. Det här är nåt för stora familjer eller för dem som vill ha många matlådor!

Tyvärr glömde jag fota... Blir ju lätt så i all stress.:-(

Det här behöver du:

1 pkt bandpasta (500g)

800-1000 g köttfärs
1 buljongtärning (1 tsk om du har Alpnaerings)
2 burkar champinjoner (jag hade i en stor)
1 burk pastasås (Jag hade dolmio)
1 gul lök
Ev. vitlök (Jag pressade i 2 klyftor med köttfärsen)

2 askar Philadelphia
2 stora burkar creme fraiche
chilisås efter smak
2 påsar riven ost (Jag rev själv direkt över gratängen tills jag tyckte att det var lagom)

Koka upp pastan, häll av och bre ut i en långpanna.
Gör köttfärssåsen och lägg på pastan.
Rör ihop Philadelphia, creme fraiche, och chilisås. Bre det på köttfärsen.
Strö sedan över riven ost.
Gratinera i mitten av ugnen i 225 grader ca 20 minuter.

Servera gärna med en sallad till.


Kommentarer
Postat av: Karin

D verkar överlag som att den här e vuxenmat :-)

Tyvärr säger ja eftersom d blir MASSA mat!!

Perfekt till större sällskap eller massa matlådor :-)

2011-04-04 @ 23:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0