Alp-Schnitzel

Alltså jag är helt makalös!?
Såg fram emot att göra ett inlägg om mat MED bild. Men preis som vanligt så glömmer jag fota!?!?!
Det får ju inte hända och absolut inte så här ofta!

Den här maträtten har min mamma lagat till mig många gånger och jag tycker mycket om den. Vet inte varför det är så sällan jag gör den bara.

Det som behövs till Alp-schnitzel är:

Något slags kött av skinka.
Skivad ost
Rökt skivad skinka
Grädde
salt och peppar

Köttskivorna ska vara rätt så tunna så dem jag hade idag fick jag banka lite på.
Dela dem i lagom bitar och stek i stekpanna med salt och peppar.
Lägg en liten skiva kött underst och på den en ostskiva, en skinkskiva, en ostskiva och en köttskiva överst.
Lägg schnitzlarna i en ren stekpanna eller låg vid kastrull. Häll över så mycket grädde du vill ha och låt puttra en stund för smakens och värmens skull.

Servera med kokt potatis och lite sallad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0