Sugen att börja med julbak och godis!

Finns tyvärr inte så mycket tid till att fixa med dessa roliga saker.

Igår gjorde jag knäck som faktiskt blev riktigt bra, fort blev den klar också!
När jag gör knäck brukar den annars bli för lös.. Det är ju gott men de klibbar ju ihop om man lägger dem tillsammans.

Har ni andra börjat med bak och godis?
Vad har ni gjort och vad är ni sugen på att göra?

Jag har iaf tänk baka lite av de kakor som alltid fanns hemma hos min kära farmor på julen.
Kommer inte ihåg vad alla kakor heter men skriver dem  jag kommer på.;-)

Rullrån
Kumlakakor/Kullakakor
Nå kakor med apelsin och mandelmassa i och glasyr uppepå

Godis är jag sugen att prova Rocky road.

Sen är jag sugen på mycket men det blir bara nån sort.

Olika kolor speciellt med choklad
wienernougat
mintkyssar
Nåt limegodis som syrran och jag har gjort
whiskeytryfflar
Kanske någon annan tryffel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0