Kycklingsås/gryta

Blev inte som jag tänkt mig men bra ändå!
Hittade receptet hos Kardemummagumman.
Blev lite ändringar för att det skulle räcka till fler men jag lägger in hennes recept här.
Kommer absolut att göra den här maträtten fler gånger då den var snabb och enkel att göra!
Precis som vanligt blem det med fotning.... Så det blev en dålig och orättvis bild på min matlåda.

Kardemummagumman hade serverat pasta till men jag tog jasminris istället.



Det här behöver du:

3 kycklingfileér
1 röd paprika
2 pressade klyftor vitlök
½ kruka persilja
2 dl grädde
 1 burk creme fraiche
(champinjoner)
2 tsk dijonsenap
salt, peppar (ev coloritsoja)
Gör såhär:

Strimla kycklingfileérna (eller stek dem hela och skiva dem sen), i med pressad vitlök, paprika och champinjoner och låt fräsa mjuka. Rör ihop grädde, creme fraiche och senap. Häll blandningen över kycklingen och låt puttra några minuter. Smaka av med persilja, salt och peppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0