Dumlekakor med Noblesse (glutenfria)

De här kakorna har jag länge tänkt prova innan jag fick min glutendiagnos.
Det blev aldrig av så nu har jag provat och då blev de förstås glutenfria!


ca 20 st

200 gram smör
1 dl socker
4 dl mjölmix (finax gul/orange)
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver

Arbeta ihop allt till en deg.
Forma degen till runda kulor och lägg dem i runda aluminiumformar.
Dela dumlekolorna på mitten och tryck ner en halva i varje degkula.
Grädda i 200 grader i 10 - 12 min, ta ut plåten ur ugnen och lägg direkt 1 bit noblesse-choklad på varje kaka.
Låt svalna.




Kommentarer
Postat av: Sars

Är de bara byta ut mjölmix mot vanligt mjöl??ser supergoda ut!

2011-12-07 @ 16:25:49
Postat av: Linda

Jag tror det eller så behövs det kanske lite lite mindre mjöl. Ta i en halv deciliter mindre först så ser du!

2011-12-07 @ 17:06:36
URL: http://yramammansrecept.blogg.se/
Postat av: Therese - Glutenresan

Åå, det var länge sedan jag gjorde dumlekakor, det var nog nån gång innan min glutendiagnos. Måste ta och göra det igen, tack för påminnelsen om dessa godingar :)

2011-12-12 @ 16:12:41
URL: http://teatravel-glutenresan.blogspot.com/
Postat av: emma

riktigt goda kakor

2012-04-08 @ 17:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0